11 Jan 2013

HKR 112

"only the dead seen the end of war";Plato

Apa itu HKR 112?
-No Plat kereta ke?
-Alamat rumah?
-Koordinat tempat?
-apakah ia?

sebelum sy jawab apa yg korg nak thu, jum layan video ni dulu.... http://www.youtube.com/watch?v=qTy0FEi6njU

Dengar sini elok - elok..bagi yg blm mengetahui, mendengar sebelah pihak je atau menuduh secara membabi buta...HKR 112 adalah Himpunan Kebangkitan Rakyat pada 12/1/2013 iaitu esok di stadium merdeka pukul 2 sampai 5 ptg.....ye,esk la cik abang and cik kak oi....HKR 112 adalah gabungan beberapa NGO iaitu Kempen Anti Saman Ekor (Kase), Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Sekretariat Prihatin OKU, Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), Jeritan Rakyat Tertindas (Jerit), Gerakan anti-PPSMI, Himpunan Hijau dan Gabungan Profesional Tuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas ke Negeri Kelantan (Royalti) dan beberapa NGO lain. NGO -NGO ini telah menyatakan sokongan terhadap himpunan ini. HKR 112 ini adalah bagi mendesak kerajaan memenuhi beberapa tuntutan antaranya lapan tuntutan BERSIH, menghentikan pemusnahan dan pencemaran alam sekitar, membebaskan tahanan ISA, menyediakan pendidikan percuma, menyelamatkan Felda dan menuntut agar royalti petroleum dibayar kepada Kerajaan Negeri Kelantan. Ha....ingat 2...



ok, sy ingin bercerita mengenai mahasiswa....maklumlah orang duk suruh mahasiswa ni jgn terlibat...kononnya mahasiswa kena blajar sbb skrg ni musim final, mahasiswa jgn jd alat untuk pembangkang dan bla bla bla.... Ini adalah pemikiran -pemikiran orang yg kolot dan dangkal..kerana sedar atau x, suara mahasiswa adalah antara 3rd force yg mampu mendesak kerajaan dalam menentukan dasar. Kebangkitan mahasiswa dalam era 80-an dan 90-an sudah ckup untuk menunjukkan betapa besar peranan mahasiswa dalam mendesak dan menegur kerajaaan...byk lg lipatan sejarah dunia yg menceritakan betapa besar peranan mahasiswa dalam membentuk negara atau mampu mengubah negara. Masalah nt fail study la apala itu atas faktor mahasiswa atau individu itu sendiri, bukannya pada himpunan2 mcm ni...ada je yg fail study tapi xjoin pun bend2 ni...tolong open sikit pemikiran 2...berapa ramai pemimpin sekarang datangnya dari golongan mahasiswa yang aktif semasa belajar...jgnlah jadi mcm katak bawah tempurung atau lembu yg dicucuk hidung..kata negara demokrasi...bebas untuk bersuara...mana hak kami lau bebas bersuara??tolonglah jgn double standard antara kerajaan and pembangakang....kami dah muak dgn suma 2....



HKR 112 mensasarkan seramai 1juta orang....ye,1 juta orang....bukan 1 orang, 10 orang, 100 orang mahupun 1000 orang.....nilai ni mungkin bukan majoriti rakyat Malaysia iaitu seramai 28 juta...tapi jgn lupa...Cuba baca balik ’Revolusi Orange’ di Ukraine. Cuma 1 juta rakyat sahaja yang turun dariapada 46 juta rakyat Ukraine. Tetapi, jumlah itu telah menjayakan Revolusi Orange di Ukraine. so, bilangan 1 juta tu bukan jumlah yg boleh dipandang remeh...ada gak dapat berita dgr2 yg ada pihak yang xbertanggungjawab akan wat provokasi dalam usaha nak mengagalkan HKR 112 ni time 2 even pihak polis dah benarkan himpunan ni diadakan...KESAHIHAN 2 xpasti la tapi lau benar benda ni dilakukan, mhn jasa baik pihak polis untuk jd fasilitator seperti yg haji mad sabu bgthu selaku pengarah HKR....jgn terlalu ikut sgt rentak pihak kerajaan...pihak polis haruslah menjadi entiti yg adil dan xdipengaruhi oleh mana2 pihak....itulah lambang integriti sesebuah institusi awam..



ni sedikit detail tentang apa yg kita perlu wat esk bg sapa2 yg nak pegi

<Hebahan Isu Semasa 11/1/13>

Keywordnya : Bertindak Mengikut Arahan!!

Final selepas mesyuarat malam ini :
Salam perjuangan dari saya Nasrudin bin Hassan Ketua DPPM buat semua pemuda.

a] HKR112 [sabtu] akan tetap dilangsungkan di Stadium Merdeka pada jam 2.00 pm - 5.00 pm.

b] Asasnya semua mesti bergerak ke Stadium Merdeka dengan aman dan santai.

c] Check point untuk memudahkan orang ramai berjalan menuju Stadium Merdeka sebagaimana yang telah di putuskan sebelum ini tiada perubahan.

[ rujuk lampiran ]

d] Pastikan lokasi masing-masing dengan baik, elakkan sebarang provokasi dan perkara yang tidak diingini.

Sekian

Nasrudin bin Hassan
Ketua DPPM

Lampiran :

Arahan HKR 112 !!

* Pakaian Tema - Kuning, Hijau, Merah, Oren & Jingga @ Purple.

* Kebenaran Pihak Stadium Kapisiti tempat duduk seramai 30K Peserta / Tidak termasuk Padang Stadium.

* Pihak Polis Jamin Keselamatan dengan Syarat Tiada Perarakan bersama Laungan Provokasi Tetapi Tidak MengHalang Berjalan beramai-ramai.

* Setiap Peserta Mesti Mengikut Ketua Kumpulan yang Telah diTetapkan ;

1 : Masjid Negara ( Hijau ):
- YB Khalid Samad
- Dr Mujahid Yusof Rawa
- YB Azmin Ali

2 : Pasar Seni ( Muslimat / Wanita PR / Purple @ Jingga ) ;
- YB Dr Mariah Mahmud
- YB Teresa Kwok
- YB Elizabeth Wong

3 : Universiti Malaya ( Anak Muda ) ;
- Raja Iskandar Al Hiss
- Adam Adli
- YB Nurul Izzah
- Saiful Anang

4 : KLCC ( Royalti & ANAK) ( Merah & Oran ) ;
- YB Husam Musa
- Sdr Mazlan Aliman

5 : Bricfield & KL Central ( Bersih / Kuning ) ;
- Zunar Kartunis
- Arun
- Faizal

Harap Maklum , Bertindak Mengikut Arahan ;

Hj Muhammad Sabu
( Pengarah HKR )


Kesimpulannya, kita jgn takut untuk ubah kerajaan kerana kita sebagai rakyat ada hak dalam menentukan sapa yg terbaik dan gunakan lah akal fikiran kita untuk menentukan mana yg terbaik...jdlah insan yg neutral bila mendengar pendapat sebelum membuat keputusan..so, JOM UBAH!!!

jumpa disana....semoga ia menjadi historic moment untuk Malaysia....


2 comments:

  1. Anonymous11:21 am

    kepala otak anuar al juburi ni...
    lgbt... jgn rosakkn diri awak...

    ReplyDelete
  2. terbaik nik.. semoga semuanya selamat, Allah penolong kita.. walaupon ada pihak lain yang nak ganggu or kacau, semoga Allah gagalkan rancangan jahat mereka.

    ReplyDelete